22.04. ‐ 27.04.2025

von Ivana Mitrić | am Dienstag, 2. Mai 2017

|

Lichter FilmfestKritiker Blog

WUNDERSCHÖN UND RUHIG GELEGEN

Hören der Frische

Einatmen der Nebelfeuchte

Das Immergrün der Pflanzen

Das Immer-Chorale der unsichtbaren Flügelbesitzer

JAKUB! JAKUB!

Rauch - der Geist des Waldes steigt empor

Er eignet ihn sich an

BLINDHEIT

Die Natur wird sich wiederherstellen

Dieses Mal

IN BETWEEN IDENTITIES

Falling like in a dream, a slow zoom-in from the sky on the pixelized failure of being a human being. It’s all a game anyway, so what are the cheat codes for life? Passing through walls like a ghost, passing through void human shells. My sunglasses, my sunglasses, I can’t (be) see(n) without my sunglasses. Snap snap snap. Looking at looking at looking. Divestment and sticking-out of (in)fertile (plastic) meatness. Subtle background fridge rumbling for the refrigeration of the expiring mass. Muscle toning for a toneless life, up and down. Can’t? Hotdog. Flocks of seagulls, flocks of women. Collect select. Cucumber slices on the eyes, chill that humanity, smear the blue(s) of existence on the face. Wrapping up in illusions, try on more. Copy+paste, one, two, three, infinite glitches in the binary, but only human zeros.

EXILE EXOTIC

Sonnenschirme für die versperrte Sonne Russlands

Spiegelungen im Wasser, kein Wiedersehen, ein Replikat

Kremiges Rauschen der Parasolmaterialien

Unheilschwangere Schwimmbadnixen, Arien

Geometrie protrudierende Form

Augen ausstechen

Es wird nichts Schöneres geben

Flucht

NON-PLACES: BEYOND THE INFINITE

Vehicles pass, passing is infinite

As a head thrown back and chopped off

Rolling, spinning 'round and 'round

Lift off into negative textures of augmented shiver

Unsaturated amalgams of highway lava

Open, stranded branches bare

Exhalation encroaches on closed innocence of tender hair

THE HAPPIEST BARRACK

Kraftvoller Fleischschlag, Liebesheirat?

Erinnerungslabyrinthspaziergang

Eingefangen wie Marmelade im Glas

Historie schlummert in den Wänden

Sie schläft nicht, sie ist tot

Die Mutter meiner Mutter

Reflexionen der Reflexionen auf dem Schrank

Jalousienlöcher lassen die Striche der Sonne vom Einst durch

von Ivana Mitrić

Gesehen beim 17. GoEast - Festival des mittel- und osteuropäischen Films als Teil des Open Frame Award/ Wettbewerb für Experimentalfilm und Videokunst.

>